lördag 30 augusti 2014

Danmark- Skagen

 Lite mera från Danmarksresan.
Den delen av resan som jag ser mest tillbaka på är midsommaren. Den firade vi i Skagen, på Grenens Camping. Föll totalt för den närbelägna stranden. På stranden fanns kvar bunkrar tyskarna använde under andra världskriget. Ryser då man tänker vilka hemskheter som hänt på denna vackra plats.
Skagen, staden alltså besökte vi också. Den var också vacker, med sina mestadels gula hus, och blåmålade fönsterkarmar och dörrar.
Skagen är definitivt en plats jag vill tillbaka till.
Midsommaren stekte vi korv och ät bacon och sallad till. Barnen lekte på lekplatsen, och så var vi nere på stranden tills solen gick ner. Älskar havet. 2 dagar i Skagen, sen körde vi söderut.
Ha det bra. Kram!



1 kommentar:

Vällingbytomten sa...

Häftig resa för er och vackra foton hälsn Anne

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...