lördag 9 maj 2015

Ha en bra lördag

En del av min magnetsamling
Tiden flyger iväg.
Finns just nu inte mycket tid över till sånt jag vill göra. Eller ska vi säga så här: Jag har tid, men jag har ännu inte fått det inpassat i vår nya dygnsrutin.
Sedan i måndags jobbar jag på ett åldringshem! :-) Och jag får vara kvar åtminstone till årets slut.
Trivs jättebra, trevliga arbetskamrater, bra stämning och åldringarna verkar goa.
Brevskrivningen ligger jag rejält efter med, men jag är lyckligt lottad över att ha förstående brevvänner. De är guld värda!
Lyckligt lottad kan man säga om att få jobb också. Det är som att få en lottovinst. Ok, det blir långa dagar. Speciellt för yngste gossen som nu får vara från 7 på morgonen till 16-16.30 på dagis. Tur att han trivs, men trött är han nog. Det märks.
Måste säga att Ny Karriär träningen som jag var på, var ett lyckokast på ett vis :-) Fick en "mjukstart" innan jag började jobba. Man fick in rutinerna lite innan dessa nya tog över.
jag trivs med livet som det är ny. Ont i fötterna har jag då arbetsdagen är över, men annars känns det bra.
Ha det bra alla! Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...