fredag 18 december 2015

"I'm dreaming of a white Christmas"

6 dagar kvar till julafton, och ingen snö :-/
Jag vill ha snö, lika som vi hade i Karleby då vi var dit en helg......... Bilden av mig togs där
Allt är så grått o tråkigt :-/Man blir deppad för mindre. Mycket har hänt under hösten, Både kul och mindre kul.
Barnen växer, har nu en 8åring, en 10åring och en 16åring. Snart har man en 18åring också :-)
September open nere i byn var otroligt :-) Ska lägga in bilder därifrån senare. Till Kokkola var vi också en sväng, mellansonen var en vecka i Österbotten för att prova en skola/utbildning. Blir så att han söker dit i höst.
Det som inte var så kul, var att gubben min var i en olycka för ett par veckor sedan. Tur i oturen att han hade låg fart och blibälte.......... J***a svart-is.................. Tacksam att jag fortfarande har gubben kvar i livet!
Igår hade yngsta duon julfest, och idag var det mellansonens. Äldsta gossen var på julfest i sin skola. Så nu har alla mina 4 jullov :-)
Snart tar jobbet slut för min del, 2 veckor jobb kvar..... Men, jag har nya utmaningar i sikte :-) Har sökt till en utbildning. Och om jag förstått rätt slapp jag in :-)
Mera kommer då jag vet mera :-)
Men nu.... Nu vill jag bara ha S-N-Ö! Vill ha en vit jul.
Huset börjar vara pyntat, Julgranen kommer upp i helgen, julklapparna klara, julmaten planerad....
Men utan snö, har jag ingen julstämning.........
Så, nu vädergubbar o -gummor... Fixa snö till julen :-)
Ha det bra. Kram


Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...