onsdag 1 april 2009

Funderingar om ett o annat

Solen lyser. Det ser ut som om det skulle bli en otroligt vacker dag idag. Liksom det var igår. Våren gör sitt bästa för att vinna denna match mot vintern o jag hoppas att våren vinner.
Igår smälte snön så man nästan såg det. Gräsmattan på framsidan var igår nästan helt täckt med snö, nu e den nästan bar :-)
Lillkillen har gjort nya framsteg. Nu kan han ta sig NER från soffan själv också. Han e en livlig o busig liten grabb. Ögonen strålade igår då han lyckades ta sig ner själv. O så måste han prova ett tjugotals gånger till.......
Småbarn utvecklas så fort........
Jag måste ta upp en sak som irriterar mig:
Varför måste en del lägga sig i vad andra skriver på Facebook?
Jag har skrivit när mina barn e sjuka, om jag städat osv. Ok, alla kan ju läsa det. Men dom behöver väl inte sen fråga i mataffären om vi har mögel i huset då vi e så mycket sjuka, eller om man e pedant då man städar ofta........
Barnen har varit mycket förkylda, men har ändå bara varit max 7 dagar borta från skolan sen januari, o det e inte mycket.
O jag städar kanske 2-3 gånger i veckan på så vis att jag plockar snabbt undan o dammsuger bort brödsmulor o skräp. E det att vara pedant?
Har jag inte rätt att skriva vad jag gör på Facebook utan att det ska skvallrar runt i byn vad jag gör?
Behöver jag säga att jag bor på en liten ort där de flesta känner varandra, o älskar att lägga näsan i blöt angående sånt dom inte har ett skräp med o göra......??????
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...