måndag 30 mars 2009

Mina ljuvliga, gulliga, vilda o smått jobbiga barn

Så var det måndag igen då. Lillkillen sover, de två äldsta gossarna e i skolan o gubben e på jobb. Dottern sitter o äter sin frukost mittemot mig. Flyttade tillfälligt datorn till köket, ids inte sitta i sovrummet nu då lillkillen sover.
Dottern o lillkillen e vrålförkylda igen :-(
Vi har haft en lugn helg. Igår gjorde vi ingenting, var bara hemma. Mina föräldrar kom över på kaffe. O det var roligt. Blev lite gräl mellan dottern o lillkillen om vem som skulle sitta i mormors famn. Sluta med att mormor tog båda två i famnen. Lillkillen satt en stund i morfars famn också.
Lillkillen e annars i den ljuvliga åldern , att han klättrar upp på soffan, sängar etc.
Så man får hela tiden passa på att han inte ramlar ner eller fäller något. Sen står han där o fyrar av ett Pepsodent-smile utan like :-) Eller för att vi vuxna e så oförstående att vi lyfter ner honom från tv-hyllan o andra ställen som gossen kan ramla ner från.......
Då rinner stora tårar ner för de runda goa kinderna. Efter en stund e allt bra o gossen gör ett nytt försök. Samma rumba igen.....o igen.......o igen :-)
Lillkillen börjar ta efter sina storasyskon, o syrran speciellt e kvick med att lära lite hyss. Men å andra sidan säger hon till om han gör något hon inte gillar eller något som hon vet att man inte får göra. Lite extramamma e hon nog åt sin lillebror. Så länge inte storbrorsorna e hemma..... Då e lillebror bara jobbig, då hon ska vara stor o leka med de två andra :-) Barn....... :-)
Gulligast e då alla 4 leker ihop. Då e det full fart, så man måste lite hejda dem att ingen skadar sig. Älskar att se bandet som mina barn har. Dom grälar, bråkar busar. Men de större älskas av sina småsyskon o de minsta avgudas av sina storasyskon.
E glad över mina barn. Dom e mitt allt fast dom e vilda, jobbiga, gulliga, ljuvliga.......
Nu i morse satt dottern en lång stund helt stilla i min famn efter att hon vaknat. Annars kommenderar hon fram frukost direkt hon vaknar. Nu satt hon där, o höll nästan på att somna igen.
Nu e det dags att väcka lillkillen. Han ska ha sin frukost han också.
Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...