lördag 14 mars 2009

Hemma efter en bra kryssning

I morse kom vi hem efter en lyckad kryssning. Saknade barnen, men visste att dom hade det bra hemma med mormor.
Vi gjorde inget speciellt. Köpte lite vin o godis, tog det lugnt o bara var. Varken gubben eller jag var på humör för att supa huvudet fullt ( speciellt inte då gubben skulle köra bil dagen efter). Han drack ett par glas vin till maten o jag höll mig till cola.
Konstigt egentligen att folk blir som tokiga ombord på en båt med tax-free......
Vad e det för vits med att köpa en massa öl o sprit? Såg folk med 4 eller flera case:ar öl på kärror..........
O att vara full redan i terminalen innan båten ens lagt ut............?
Åt barnen köpte vi Legon, dom gillar såna. O så var dom billigare än på land. Godis fick dom också. Men vi ville inte köpa så mycket godis heller. Dom e vilda o söta som det e :-)
Lillkillen hade somnat o sovit som en stock i går kväll o på natten, så mamma hade fått sova gott. Jag sov inte bra inatt pga ovan miljö, obekväm säng (dock fin hytt) o en granne som kräktes största delen av natten. Inte så kul att höra.....
Gubben o jag kom från till det att hädanefter far vi o kommer hem på morgonen. Man e inte lika trött sen. Passade i alla fall oss bättre.
Men det e skönt att vara hemma hos barnen igen. Just nu e huset konstigt tyst då barnen leker med sina legon.
Borta bra, men hemma..... Det e bäst :-) Ha det bra, kramar!

1 kommentar:

Vällingbysanta Claus sa...

Va härligt att ni kom iväg på tumanhand du och din gubbe.Måste kännts konstigt att inte ha barnen med förstås men hoppas att ni kunde njutaav kvalitetstid tillsammans.
Dessutom är det bättre att inte dricka på kryssningar om man är i ett förhållande för oftast slutar resan då i bråk tyvärr.Vet jättemånga som gjort slut pga spriten på kryssningar.
Själv åker jag på kryssning då&då för att se på havet som är min avkoppling.
Därför nästan allt är blått hemma haha.Se bilder på www.nogg.se/min
ha en trevlig helg.Hälsn Anne

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...