torsdag 5 mars 2009

Äntligen!

Jag har fyra anledningar att säga äntligen idag :-)
ÄNTLIGEN har vi en annan plats för dator o printer än på typ köksbordet.
ÄNTLIGEN har man en ordentlig känning av att det e vår.
ÄNTLIGEN ser sovrummet ut som ett sovrum.
ÄNTLIGEN har jag ordning i min bokhylla.
Gubben kom hem med ett databord, så vi tog bort skötbordet (som jag inte använt på typ ett år......) o lade upp databordet istället. Blev riktigt stiligt. Fick på samma gång sovrummet rensat på alla små kläder o dyl som man satt på skötbordet "för att man ju ändå inte använder det, så dom kan vara där tills jag hinner gå igenom dem".......
O då jag ändå kommit igång gick jag igenom min boksamling o lade bort böcker jag inte vill ha, o lade in de böcker jag inte läst på ett ställe, bra böcker på ett annat ställe osv.
Så jag har varit riktigt duktig de sista två dagarna. O sovrummet ser ut som ett sovrum istället för ett förvaringsrum.....
Dessutom har jag städat o dammsugat hela nedrevåningen.
Ute e det ett ljuvligt vårväder. Man riktigt känner att nu e det vår (hmmmm kanske därför jag har städiver......)
Kan hända att jag går på en promenad bara gubben kommer hem. Plus att gubben o jag ska fara på kryssning på tuman hand!
Snart kommer de två äldsta grabbarna hem från skolan. Så jag ska börja med maten så där sakta.
Ha det bra, kramar o kramar i massor :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...