lördag 7 mars 2009

J:s födelsedag o annat

Idag skulle min kusin J fyllt 28år om hon levat. Sorgen över att hon inte finns mera e ännu som en värk. Tänker mycket på J:s familj, speciellt hennes tvillingsyster M. Hoppas M får en trevlig födelsedag trots allt.
På torsdagen var jag o mellangrabben ut o gick. Mötte en kärring (en som jobbat ihop med mamma tidigare, o en satmara....) som frågade om vi varit till affären. Ja, sa vi för det hade vi. Hon fråga om vi varit dit med bussen......!!!!!!! Vad f-n, tänkte jag. Vi bor 2-3km från affären. Va ska man då ta bussen för. Plus att vi har 700m till närmaste busshållplats, o då e man redan halvvägs...........
Men som jag sa, hon e en satkärring.
Igår var jag med minstingarna promenerandes efter de två äldsta grabbarna. Var riktigt skönt. Sen lagade vi middag o tog det bara lugnt.
Idag har jag städat o tvättar som bäst tvätt. Ska kanske ta familjen på promenad senare bara vi ätit mat. Har fått dille på promenader.
Bäst att passa på medan det e promenad-väder. Har blivit rätt mycket inne-sittande på sistone, med förkylningar o skräpväder......
Ha det bra. Kramar :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...