tisdag 3 mars 2009

Tisdag idag

Tisdag idag......dagarna flyter ihop för mig nu. Hinner inte riktigt med. Känner mig trög i huvudet, degig liksom. Jag fryser o känner mig konstig.
Funderar mycket på saker o ting. Sku behöva komma bort lite. Jag o gubben kommer troligen under denna månad att åka på en minikryssning bara han o jag. Vi behöver det.
Allt e bra mellan oss, men vi har inte mycket tid på tumanhand nu. På kvällarna då ungarna lagt sig har antingen gubben eller jag somna på soffan..... Romantiskt........... ;-)
Februari var på nåt sätt jobbigt, med två st flyttningar (lillsyrran o mina föräldrar), dålig ekonomi, förkylningar som inte vill ge sig.......
Undra inte på att man e nere. Längtar efter vår. Sol, blommor, grönt.......
I lördags var vi på promenad hela familjen. I söndags var gubben flytthjälp. Orkade inte fara med. Hade ont i magen o mådde lite dålig. En gång i mån samma sak.....
Igår var det måndag, jobbigt som vanligt. Äldsta gossen e alltid arg då, pga att han har diktamen som läxa o han hatar det....
Vågar inte tänka hur han e idag. Han har först vanlig skoldag, o sen ska han klo 5igen på klassens "Vett o Etikett"-fest. Dom har haft temaveckor, o ikväll ska dom laga mat o äta. Börjar klo 17 o slutar runt 20.30. Han såg nog fram emot det, men sa själv att han kommer o vara trött.
Plus att imorron ska väl pojkstackarn till tandläkaren. Han har en hemsk tandläkarskräck, man måste tvinga han att gå in dit...............
Men nu måste jag ta mig i kragen o göra något här hemma :-)
Ha det bra, kramar

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...