lördag 21 mars 2009

Lördag med vårväder


Idag har det varit ett helt otroligt vackert vårväder ute. Solensken o talgoxarna kvittrade. Jag o familjen var ut på en ljuvlig vårpromenad. Sen var de 3 äldsta barnen ute o lekte lite medan jag lagade middag. Det blev tortillas med bra film :-)
Hela familjen gillar tortillas, men vi vill inte ha de färdiga tortilla-kryddorna. Jag lägger egna kryddor istället.
Nu tittar jag på Scooby-Doo med minstingarna. Gubben o de två äldsta e ute i garaget o pysslar. Blir snart läggdags för mina 2 små.
Gilllar lördagar då man inte behöver göra så mycket. Bara slappa.
Nu väntar jag bara på att snön ska smälta, så att man får börja "vårstäda" trädgården. Bäst gillar jag att elda bort fjolårsgräset :-) Men e lite rädd att förlora kontrollen över elden. Har varit med om det några gånger.......... Men hittills har jag inte eldat utt något annat än gräs :-)
Igår varnade dom för att pollenblomningen snart börjar. Roligt för stackars pollenallergiker.
Måste vara hemskt så här års för dem............
Nu ska jag ta o titta på film o njuta av att ha två små busfrön i soffan sittande med mig. Sen då de två större kommer in ska jag njuta av deras sällskap.
Som mamma till 4 lider jag konstant av dåligt samvete o rädsla för att inte räcka till för mina barn.
De två minsta kräver sitt o de två äldsta kräver sitt. Men de flesta mammor har det väl lika tror jag. Man e bara 1, jag kan inte dela på mig. Jag får bara hoppas att mina barn förstår att jag gör mitt bästa. O gubben måste ju få sitt han också, likaså som jag vill ha min egentid.
Att ha familj e inte lätt :-) Men jag skulle inte vilja vara utan min familj. Den ger mig styrka o kraft.
Ha en skön kväll. Kramar :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...