tisdag 17 mars 2009

Liten uppdatering

Mellankilllen e sjuk i feber o en halsinfektion. Var o tog svalgprov igår på honom, o det var positivt Så nu e han på antibiotika-kur Dottern o lillkillen har kul åt brorsan som ligger sjuk på soffan. Idag e han i alla fall feberfri. Men han kommer att få vara hemma imorron med.
Har blivit smått less på att inte ha nå bilder på min blogg, så jag kommer lite nu o då att lite piffa upp den med nå söta bilder. Inget som har med texten, men som lite dekoration bara.
Mitt tyska-pluggar e ännu en gång på noll. Kan inte plugga med en livlig 1-åring som ska vara i famnen då jag sitter vid datorn...........
Men, men....... Vad kan man där? Han har varit lite mammig efter att vi kom hem från kryssningen, men det e helt normalt. Snart ska han ha sin lunch o sen ta sig en tupplur. Äldsta grabben e i skolan, o gubben e på jobb.
Livet rullar på. Våren gör försök att slå igenom. I natt hade det kommit slask. Snart får barnen på allvar lägga bort kälkar, skidor, pulkor o annan vinterutrustning.
Själv längtar jag efter blommor, bin o annat som hör våren till. Fjärilar, tussilagon, blåsippor.......
Jag vill ha vår!!!!!!! :-)
Ha det bra. Lillkillen e nu så trött att jag måste ägna mig åt hans lunch. Kramar

2 kommentarer:

Vällingbysanta Claus sa...

våren är fin och mysig men pollenallergin är ett helvete och den kom tidigt i år suck.

Mamma-Mia sa...

Roligt.....Jag har turen att slippa pollenallergi, men känner många som har det. Lider med dig. Slasket som hör värmen till e ju inte kul det heller precis......

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...