lördag 28 mars 2009

Snö igen.........

Man ska inte tänka "Nu var det slut på vintern"
Efter några dagars ljuvligt vårväder........ så snöar det igen :-/
Men det e väl så det ska vara en "normal" vår.
I kväll e det Earth Hour, o vi kommer att delta, om vi minns det. Har dåligt kom-ihåg just nu. Lillkillen e vrålförkyld igen, så det har inte blivit mycket sömn de senaste nätterna. Jag som e ett stort Harry Potter-fan, somnade mitt i filmen Harry Potter och De Vises Sten igår......... Jag var så trött, så jag inte orkade hålla ögonen uppe.
O inatt ska vi vrida klockorna framåt en timme. Det e sommartid sen. Det lider nog mot sommar, fast det just nu inte känns så.
Har en maskin disk att tvättas plus att jag har en maskin tvätt att snurra just nu. Måste få något gjort, trots att jag inte har nån lust att göra någonting. Men det e alltid något det med, disken o tvätten i maskinerna. E definitivt ingen huslig typ. Hatar att städa o diska etc. Gör det för att det måste göras. Men man e som man e........... Det står ingenstans att man måste tycka om att göra sina hushållssysslor :-)
Stod i tidningen idag att polisen tagit fast en man som hållit sin dotter inspärrad o utnyttjat henne sexuellt i 25år i Italien. En Italiens " Fritzl"
Stackars kvinnor, som utsatts för sånt av sina pappor. Annars också tycker jag att vi kvinnor e utsatta. Det har varit mycket skriverier om att våldtäkter ökar på Sverige-båtarna.
Fy...........
Ha en bra, kramar!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...