torsdag 26 mars 2009

En helt ljuvlig dag


I dag har det varit ett helt otroligt väder ute. Solen skiner o snön smälter så man nästan ser det.
Var promenerandes efter sönerna från skolan idag. Ljuvligt, ljuvligt.
Håller på att laga middag samtidigt som jag håller på med datorn. Lyckat...... Hoppas jag inte bränner vid något :-)
Lillkillen övar sina klättringstalanger, bredvid mig. Han e i den åldern att han tar sig upp överallt o testar till mammas förskräckelse sina gränser.....
Har fullt sjå med att passa på honom, samtidigt som han måste lära sig gränserna själv.
Gubben e ute i garaget o de tre äldsta e i lekrummet på övervåningen o leker. En stund som jag njuter av.
Hade kvartsamtal med mellangrabbens lärare igår. Det gick bra, inga klagomål. Grabben berättade att en av hans klasskompisar stöter ut honom ibland, att han inte för vara med o leka. Inget har mellankillen sagt hemma fast jag frågar.....
Var själv mobbad hela grundskolan, o e rädd att mina barn ska råka ut för det också. Läraren har tagit i samma sak förut, de har nolltolerans mot mobbning i skolan. O det e bra!
I morron e det fredag. Veckorna går fort. Om ett par veckor e det påsk redan.......
Nu ska jag ägna min uppmärksamhet åt vår middag.
Ha det bra, kram :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...