måndag 23 mars 2009

Vinter igen........


Vintern gjorde comeback.........
No doubt about that....... Efter några dagars LJUVLIGT vårväder, så blev man besviken i morse då man såg ut i fönstret. SNÖSTORM!
Inte kul alls. Dessutom var jag tvungen att ta minstingarna ner till centrum promenerande för att sköta ärenden. Vi såg ut som snögubbar..... Men det e inte hela världen.
Helgen bjöd som sagt på ljuvligt vårväder. Igår var vi promenerandes hela familjen till mina föräldrar, o passade på att hälsa på min lillasyster samtidigt som ju bor i samma hus. Då vi kom hem gjorde vi middag o sen hade vi bastu.
Vi hade en skön helg.
Måste ta ställning till en sak som min väninna Anne skrev på sin blogg nogg.se/min angående dagens situation i världen o en sak hon råkat ut för:
Man har rätt att må bra. Man kan inte gå o må dåligt bara för att folk mister jobbet etc.
Man har väl rätt att vara glad, o må bra. Min gubbe mister snart jobbet han med, brorsan min miste sitt, lillsyrran e arbetslös. Livet e hårt o orättvist. Men ingen har rätt att skälla ner andra för att man mår bra o har det bra.
Man borde skälla ner de som tar beslutet att säga upp folk, eller lägga ner firmor istället.
Ha det bra, kram.

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...