onsdag 18 mars 2009

Funderingar o skyddsänglar

Den där bilden påminner mig om en gammal tant som bodde i Västanfjärd där jag växte upp. Fick en nästan likadan bild av henne, o den hänger ännu i mitt sovrum. Får en trygghetskänsla när jag ser den. Min e svartvit, men nästan samma motiv.
Tanten gav den för att hon inte hade egna barn att ge den till.
Jag tror starkt på att vi alla har en skyddsängel som beskyddar oss. Hur skulle vi annars få styrka att leva i denna hårda värld?
Jag tror jag sagt detta förut, men jag e glad att mina två äldsta ännu leker o tror på jultomten. När den leklusten o den tron försvinner, då försvinner barnasinnet. I alla fall tycker jag så. Har en brorsdotter som e snart 12, som leker. Medan henner 10-åriga syster slutat. Inget fel på någon av damerna. Men barn växer upp så fort........
Om 3 ½ år har jag 2 st tonåringar i huset.......... Den dagen både ser jag fram emot, o bävar jag för. Minns själv mina jobbiga tonår. Hoppas mina barn har det lättare.
Just det där med att vi alla har en skyddsängel...... Jag läser mycket. O en av mina absoluta favoritförfattare e Margit Sandemo. Hon skriver mycket om det övernaturliga o sånt. Hennes böcker har präglat mig. Plus att min farmor var synsk, o en av mina kusiner e synsk.
Farmor visste innan mamma att hon väntade mig tex. O pappa känner på sig saker.
Nu ska jag laga middag till min hungriga familj.
Ha det bra, kram på er :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...