lördag 28 februari 2009

Lördagkväll

Lördagkväll.......
Familjen sitter o tittar på Disney-filmer. Vi har haft en trevlig dag. På förmiddagen städade jag o barnen huset, medan gubben pynjade på i garaget.
På eftermiddagen tog vi en härlig promenad i det vackra vårvintervädret. Hade kameran med o tog några bilder som jag skall lägga på fotosidan min så småningom.
Då vi kom hem åt vi tortillas o sedan har vi inte gjort något annat än tittat på Disney-filmer.
Mina föräldrar var hit just. Dom har det mesta flyttat nu.
Lillsyrran håller på att riva tapeter i sin lägen het så att hon kan börja måla. Konstigt att föreställa sig min lillsyrra göra sånt. Hon e inte den man förknippar med målning etc precis :-) Mera barer osv
Men det här e den första lägenheten som hon får göra om till sin stil, så jag förstår att hon e ivrig o vill kunna säga "Det här gjorde jag bra o riktigt själv"
Iförrgår fyllde min yngste systerson 1 år, o idag fyllde hans ena storebror 9år. Att barn växer så fort kan jag inte fatta fast jag e 4 barnsmamma själv.
I morron skall gubben igen o hjälpa till med flytten, o jag far kanske med. Vet inte ännu. Har ännu inte varit till syrrans nya lägenhet, o inte till mina föräldrars heller. Ingen av dem har velat ha besök under den värsta flyttrumban. Förståerligt.........
Snart blir det kvällsmat för barnen. Sen skall jag skriva brev, eller titta med gubben på någon bra film.
Ha det bra. Kramar, kramar, kramar

1 kommentar:

Vällingbysanta Claus sa...

Ha en riktigt mysig vintrig helg.Här i Stockholm snöar det rejält och jag sitter ihopkrypen under ett täcke med katten på magen och ser på tv.

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...