lördag 14 februari 2009

Trevlig Alla Hjärtans-dag

Vändagen idag, o jag firar den ensam hemma med barnen. Gubben e i Åbo o hjälper min lillsyrra att flytta. De två minsta har feber (igen.....) plus att jag o barnen bara sku ha varit i vägen om vi farit med. Bättre att vara hemma. Jag vet hur mamma o lillsyrran e då dom blir stressade.........
Lillsyrran har dessutom varit förkyld hon med, o haft några dagar dåligt humör.
I torsdags var jag o mamma med de två minsta till Åbo. Dottern skulle till ögonläkare. Allt var bra, men vi ska börja ha en lapp på det friska ögat 4 timmar/dag istället för två timmar. Så att långsynen tränas upp.
Igår lyckades jag få henne att ha lappen nästan 3 timmar, sen blev hon less.....
Vi passade på att fara till IKEA samtidigt, köpte 6 st tallrikar därifrån. Såg också efter ett data-bord, hitta ett, men kunde inte köpa det den här gången.
Igår hade grillkväll. Grillade kött i öppna spisen, o åt sen ostbricka till efterrätt. Det var mysigt. Under måltiden tittade vi på WALL-E o Open season 2. Det var vår vändag, 1 dag i förväg.
Hoppas det inte blir så sent för gubben att komma hem idag. Tråkigt då inte han e hemma. Man vet inte vad man ska hitta på riktigt, o barnen e virriga.
Men jag förstår att syrran ville ha hjälp. Mamma, gubben, brorsan o storsyrrans äldsta flicka e med o hjälper. Ingen av syrrans vänner kommer. Syrrans vänner kräver att hon ska ställa upp i vått o torrt. Men då syrran behöv hjälp så hinner inte "vännerna". Utom en som ställt upp för syrran nu då hon haft det dåligt. Lyfter hatten för den vännen. Men den vännen ligger sjuk så...
Önskar alla mina vänner TREVLIG VÄNDAG!
Kram o vi hörs

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...