måndag 9 februari 2009

Halt som bara den

Jag sitter inne i huset med småttingarna idag. Ute e det jättehalt. Vill inte bryta benen på mig o 3-åringen bara för att få en nypa frisk luft.
Visserligen håller dom på o sandar, men vad hjälper det..........
Så jag sitter o försöker klura ut hur printern fungerar, o jag har fått den att göra som jag vill. Inte illa av en teknisk idiot som jag :-)
Digikameran har jag också lekt med idag, men den tar längre tid att klura ut. Några bra bilder har jag lyckats ta av minstingarna. O så skulle jag försöka ta en bild av huset vår katt...... Just som jag knäppte flyttade katten sig, så det blev en rumpbild :-) Inte första gången det händer.
Katter o barn måste vara bland det svåraste att fotografera.
Hade en städdag igår. Men huset e oredigt idag igen. Minstingarna drar sina leksaker överallt. Tvättmaskinen snurrar, o snart e det dags att börja laga mat. Snart kommer de två äldsta hem från skolan.
Annars gick helgen lugnt till. Gubben hade en dålig dag igår, men mot eftermiddagen gick det över. Han får sånt ibland. Han deppar ihop, tar en promenad o sen blir det bra. Jobbsituationen som tynger på emellanåt. Deras chef vänder kappan efter vinden......... Kul.
I helgen blir det för gubben att vara flytthjälp. Lillsyrran ska flytta hem till ön igen, så han e fast med det i helgen. I slutet av feb flyttar mina föräldrar till en mindre lägenhet i samma hus dom bor i nu. O ett par av mina brevvänner har eller ska flytta. Konstigt hur det emellanåt e flytt-boom :-)
Snart måste jag köpa en ny adressbok......
Ha det bra o kramar :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...