måndag 2 februari 2009

Konstigt nog en skön måndag

Jag e inget fan av måndagar, det har jag säkert sagt många gånger.
Men idag upplever jag att det e ganska skönt att det e måndag :-) De två äldsta gossarna e i skolan efter att ha varit sjuka i feber en vecka var, så det e bara minstingarna jag har hemma. Gubben e på jobb, solen skiner o det e en otroligt vacker vinterdag ute.
Skall ta minstingarna ut på en promenad om en stund. Vi skall gå till biblioteket, affären o posten innan vi hämtar de två stora från skolan o eftis.
Igår var hela familjen ut på promenad o ni må tro att det var skönt :-) Kallt var det men inte så farligt. Idag bara vill jag ut. Inte kan jag sitta inne i huset i detta fina väder.
Att lite snö o solsken kan få en på ett så här bra humör. Men....... det e som sagt måndag idag...... Äldsta gossen brukar ha diktamen som läxa på måndagar..... o det gillar han inte. Det e alltid skrik o bråk innan han får den gjord..... Och han kan ha mycket läxor nu pga att han var hela förra veckan sjuk.
Hoppas han e lugn att jag får hålla mitt goda humör hela dagen :-)
Soliga Kramar!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...