torsdag 5 februari 2009

Snart helg igen

Vad veckorna går fort. Redan torsdag.......
Snart e det helg igen, få se vad man hittar på då. Kan hända att vi far till Åbo en sväng. Har en del att ordna där. Bla kanske jag köper digitalkameran åt mig :-) o så har vi pratat om att köpa en printer.
Bäst att passa på nu innan gubben blir arbetslös. Vi har lite sparade pengar, o mer hinner vi spara innan det blir dags för gubben att börja stämpla.
Vi har sagt upp en del onödigt, som vissa tidningsprenumerationer på finska tidningar. Inte har vi läst dom mer än en gång, o så har vi satt dom i pappersinsamlingen. Så vad gör man ha den tidningen då för........?
Shit.....Dottern skickade åt en av mina brevvänner ett meddelande som var menat åt gubben min.... Undrar vad hon tänker nu......... :-) ?
Småbarn....
Måndagen blev trots allt lugn, likaså tisdagen. Det var så vackert väder att jag o minstingarna var promenerandes efter de två äldsta grabbarna från skolan. I går var mina föräldrar efter gossarna från skolan o likaså idag. Det blåser rätt kallt.
Borde städa idag också. Kan inte förstå hur ett hushåll med 6 pers kan stöka till så. I alla fall borde de två äldsta grabbarna o gubben lära sig hänga upp rockarna istället för att bara slänga på golvet..... Det gör mig sur.
Datorn har just nu en stor dragningskraft på mig. Det e tusen gånger roligare att sitta o läsa tex bloggar än att städa, eller hur. Borde kanske sätta bort datorn, att det inte e så bara att sätta sig ner vid den. För tillfället har vi den på köksbordet så att inte minstingen drar ner det.
Ha det bra. Kramar

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...