tisdag 24 februari 2009

Sportlovet slut

Sportlovet tog slut igår. Huset e konstigt tyst.........
Det enda jag hör nu e datorns surr, dottern som smaskar i sig en smörgås o radion.
Gubben e på jobb o de två äldsta grabbarna e i skolan. Lillkillen sover ännu, men snart e det dags att väcka honom att han får sin frukost.
Det e lugnast att sitta vid datorn om morgnarna. Sitter jag på dagen, så e det någon som sitter bredvid o tjatar om läxor, ser vad jag gör o påpekar något, så att man bara blir irriterad. Jag i alla fall vill ha lugn o ro då jag sitter vid datorn pga att jag e en teknisk idiot, som håller på att lära mig mera.
På tal om det: roade mig igår med att skanna gamla foton :-) O bra gick det. Har också nu lärt mig hur man printar ut foton från datorn OCH direkt från minneskortet. Framsteg, framsteg......... En till sak som jag lärt mig: man ska inte till 100% lita på instruktionsböcker utan använda eget huvud också........
Har lite smått funderingar på att ta minstingarna ut på en liten promenad idag. Skulle vara så skönt. Eller ut o åka pulka. Dom skulle behöva lite friskluft mina gullungar.
De två äldsta skottade snö igår, dom gillar det...... O att hjälpa till att trava ved med pappa.
Städa gillar dom inte (men vem gör det)
Ha det bra o kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...