onsdag 18 februari 2009

Halvvägs igenom

Halvvägs igenom sportlovet o hittills har det gått bra. De två äldsta grabbarna har varit ute i pulkabacken dagarna i ända, så det har varit ganska lugnt. Synd bara att minstingarna har varit så förkylda att jag suttit inomhus med dem. I måndags tog jag de två äldsta grabbarna ut på en 5km.s promenad o det var skönt.
Hade mina föräldrar som barnvakt en stund idag så att jag skulle få fara till affären, o gissa vad mina söner gjorde under tiden.......?
Dom hade dammsugat :-)
Mina gulliga ljuvliga pojkar! Som "belöning" e dom nu ute o leker. Hade jag vetat att dom skulle dammsuga hade jag köpt en belöning från affären.
Dom upphör aldrig att förvåna mig :-)
Lillkillen la jag just o sova middag, dottern ligger på soffan o vilar. Hon tittar samtidigt på Bee Movie. Ska ta o baka ostbatong snart. Det e gott med hembakat, bara man orkar baka :-)
Annars ska jag inte göra så mycket idag. Ta det lugnt bara, skriva några brev osv.
Lagt eld i öppna spisen har jag satt pga att det annars skulle vara rått i huset.
Ett annat mirakel som hänt i huset e att gubben hängt upp rocken då han kommit hem........ Har han läst denna blogg i smyg eller...........
Han säger att han inte vill läsa min "dagbok", att något privat måste jag få ha :-)
Han e fin, min gubbe. Han passade minstingarna medan jag o pojkarna var på promenad i måndags, fast han var trött efter kursen. Han har bara så ont i sitt knä, stackarn.
Ha det bra o kram.

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...