tisdag 10 februari 2009

Vinterväder

I helgen har det varit regnväder o gjort vägarna exremt hala. Igår blev det kallt, o idag har det kommit snö. Så jag har kul när jag ska gåendes hämta de äldsta grabbarna från skolan.....
Jag o barnen har just ätit middag. Det blev stekt lax med potatis. Rätt gott blev det.
Snart kommer gubben hem från jobbet o då får han äta sin middag. Han tog lunchlåda med på jobbet, rester från igår.
Med kameran gör jag framsteg, tyvärr blir det inga bilder i denna blogg. På Facebook ska jag så småningom lägga ut bilder. Det e faktiskt inte så lätt som man skulle tro att ta bilder med en digikamera......... Men det e roligt att lära sig någon nytt :-)
Just nu har jag en vacker syn utanför mitt köksfönster: En vit värld. Tycker om då det e snö på träden. Det ser så vintrigt ut då. Gillar inte regn o slask.
Barnen leker. De två äldsta leker sjörövare :-I o det låter som om dom skulle komma ner genom taket. Hoppas det håller........
Dottern sitter o tittar på Toy Story, en av hennes älsklingsfilmer, medan 1-åringen går från rum till rum bara för att han kan :-)
Mina ljuvliga men vilda barn........hopplösa, men mina älsklingar.
Ha det bra. Kram :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...