fredag 20 februari 2009

Så var det fredag igen då

Usch vad tiden går fort..............
Redan fredag. Den här veckan har gått fort, och rätt bra. Trots att det varit jobbigt pga att barnen stundvis varit virriga. 2 dagar till har de ledigt, de två äldsta gossarna, sen börjar skolan igen.
Nästa vecka flyttar mina föräldrar officiellt in i sin nya lägenhet, likaså syrran. Hon har nu bott med mina föräldrar, tills hennes blir ledig.
Måste definitivt köpa en ny adressbok......... Har många släktingar, vänner o brevvänner som flyttat eller håller på att flytta eller gift sig, skilt sig o tagit flicknamnet tillbaka.......
I nästa adressbok skriver jag med blyerts......... enklare att ändra sen :-) Blir inte lika klottigt, men sen suddar man väl sönder sidorna.......
Kanske jag skulle lägga min adressbok på datorn, men den ryms inte med i handväskan sen ell dyl :-)
Det e fredag idag, det märks. Jag e helt virrig. Snart ska jag laga lunch åt lillkillen, så han får sova middag. Sen ska jag laga mat åt resten av familjen. Dagens middag blir troligen köttfärs limpa med potatis :-9 Inte gubbens favvomat, men han äter det bara jag inte lagar det för ofta. Hans favvomat e italiensk gryta, det äter jag bara jag inte lagar det för ofta :-)
Bra med samma åsikter, men bra med olika åsikter också.
Annars brukar inte gubben klaga på min mat, tack o lov. Han gillar det mesta. Har båda bestämt så att han lagar hemlagade hamburgare emellanåt, o jag lagar hemlagad pizza emellanåt. Vi lagar inte så ofta, men ibland e det gott. E ingen vän av köpt pizza. Kan gå till en pizzeria, som finns här. Men e lite på min vakt. Blev en gång spysjuk efter att ha ätit pizza på en restaurang i Kokkola......... Efter det åt jag inte pizza på nästan ett år
Man blir ju hungrig här med att skriva om mat :-)
Ute snöar det lite. Det e inte så hemskt kallt heller. Tar kanske de två äldsta grabbarna på promenad efter att gubben kommit hem.
Ha det bra, kramar till alla :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...