måndag 12 juli 2010

O det e fortfarande hett.....

Jag e tjatig nu, jag vet.... MEN DET E HETT!
Allt för hett för att man ska trivas o må bra. Huvudet mitt sprängvärker för 4.e dagen i rad......... Ungarna e jobbiga o helt uppåt väggarna. "Finsk sommar på sitt bästa" In my ass...........
Jag e absolut ingen vän av värme nu. Inte då man svettas av att sitta på en stol inte. Man kan inte ens röra stortån utan att svettas floder.
Usch o fy. Stackars dom som bor i stan, där måste ju vara ännu hetare än på landet.....
Gubben kom just hem från arbetspraktiken. Vi har båda bytt abbonemang från ett dyrt (tyvärr) men pålitligt till ett billigt o hoppeligen pålitligt.
2 av barnen e ute o leker, på en skuggad plats. Försöker hålla minsta barnen inomhus (lättare sagt än gjort) De e känsliga o jag vill inte att de ska få värmeslag eller solsting. Ska senare på kvällen ta de äldsta 2 med till biblioteket.
Dessutom fyller min äldsta systerson 12 år idag. Grattis gubben :-)
Har nästan glömt att berätta om helgen. Gick gick rätt bra. Var på lördagen med de äldsta 2 o tittade på jazzgatan. Det var ju Baltic Jazz.....
På kvällen for gubben med sin kompis på jazzen för att ta en eller flera öl. Så jag hade en kväll med lite egen tid. Ok inget fel med det,utom att jag inte kan sova då gubben e ut....
Vaknade 2-tiden på natten av att åskan murrade... Kul, var hemma ensam med barnen, o gubben hade ännu inte kommit hem. Som tur var kom han samtidigt som jag gjorde i ordning åt de äldsta 2 att sova i vårt sovrum.
Igår var jag på ett dåligt humör, var trött, hade huvudvärk, det var varmt, jobbiga barn mm.
Nu ska jag försöka hitta svalka någonstans........
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...