lördag 3 juli 2010

Pappa fyller 61 år idag! O lite annat....


Idag fyller pappa 61 år.
Grattis Pappa <3

Men det e inte därför jag har denna bild upplagd på bloggen......
Det var fiskmarknad i Dalsbruk idag. O en ung kille åkte med en tramptraktor igenom Dalsbruk :-)
Här e bakgrunden:
För ett tag sen var det en kille som på Facebook la upp en grupp att om så o så många gick med , skulle han köra med en minigrävmaskin från Hangö till Kuusamo. Han kom fram dit 29.6 by the way.
Denna unga man hade väl sagt om 1000 går med i en grupp skulle han då köra denna tramptraktor idag genom Dalsbruk. O kompisarna nappade på o gruppen bildades. Totalt gick drygt 1120 (tror 1124....) med så....... :-)
Jag o familjen för på fiskmarknaden för att med egna ögon bevittna denna tokiga händelse.
Ett lokalt dansband spelade på fiskmarknaden, o några par passade på att ta sig en svängom :-)
Nu for gubben med sin kompis o fiska, o jag väntar att min mamma ska komma, så jag o barnen slipper o simma. Hett e det också......
Har nästan alla dagar varit med barnen o simmat. Barnen tog sina första dopp i onsdags. Själv "kastade jag vinterpälsen" på torsdagen :-) Lite kallt men inte mer än att man står ut med det *skratt*
I morron fyller lillsyrran 23år. Grattis i förskott till henne :-)
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...