måndag 28 juni 2010

Kort om Midsommaren

Midsommaren har alltid hört till mina favorithögtider. Mest för att man inte har en massa måsten. Man måste inte städa, måste inte köpa presenter etc......
Jag har inget emot att köpa presenter, utan jag tycker det e svårt. Svårt att veta vad man ska köpa.....
Men det var inte det jag skulle skriva om...... *skratt*
Vi hade en lugn o fin midsommar. På torsdagen lagade jag min midsommarsallad. God blev den, som vanligt (om jag får skryta lite)
Brukar alltid laga den dagen före så att alla ingredienser hinner dra sig o smaka mer.
På midsommarafton grillade vi i öppna spisen. Det regnade ute, så vi åt inne o tittade på teckande filmer. Var mysig som 17 :-)
På midsommaredagen var vi ut på promenad hela familjen, sen åt vi "resterna" från midsommaraftonen. På kvällen var gubben biljettförsäljare i Kasnäs, så jag o barnen tittade på Sandybell-filmer resten av kvällen.
Igår var vi ut på en promenad igen hela familjen. Stannade vid en av affärerna o köpte glass. Sen gick resten av dagen till att sortera kläder. Gubben har under helgen haft stortvätt , för att underlätta för mig.
Idag städade jag minstingarnas leksakslåda. Jisses vad det fanns grejs i lådan som INTE ska vara där. Lite smutsiga kläder, mina husgeråd mm............................
Nu ska jag skriva ett par brev o hoppeligen få dem iväg skickade idag. Har ca 20 brev som väntar på svar. Målet är att inom denna vecka för allt bortskrivet. Det e målet, hoppeligen når jag målet :-) E dessutom inne i en bokperiod igen, o nu e det Camilla Läckbergs böcker jag läser.
Sånt e det..... *skratt*
Ha det bra. Kram :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...