tisdag 22 juni 2010

Posten och barnen = MORR!

Förmorrade post.........
Gick i april med i en bokklubb för barnen. O ännu har inte ett enda bokpaket kommit......
Ringde idag till bokklubben, o där fick jag veta att ett bokpaket e på väg (bra, hoppas det hittar fram..) o ett har skickats i retur till bokklubben....... Jag har inte returnerat det så det e väl posten som sjabblat.. Fick i april ett kort eller vad man ska kalla det, där det stod att jag fått ett brev som inte rymdes i vår brevlåda. Som jag skulle få hämta ut på posten. Gick till posten med lappen, men där fick jag veta att inget sånt fanns.... Var flera ggr in o fråga, samma svar alla ggr.....
Så det var väl det paketet då.
Nu lova damen att jag skulle på nytt få paketet. Få se hur det går....
Har inte stor tillit till posten, har förlorat brev i posten också, både såna som varit på väg till mig o såna jag själv skickat..... Ok, posten kan j inte kolla allt då det e många mellanhänder osv men ändå.... Man blir ju smått pissed off eller hur?
Barnen har väntat o frågat. Dottern sa en dag J-A postkärring/gubbe..... Visar ett bra prov på hur ivrigt hon väntar på en bok som skulle ha kommit med 1.a bokpaketet.
Annars då..... Var på en cykeltur igår ner till affären ensam. Var meningen jag skulle ha tagit de äldsta 2 med, men de lyckades fixa åt sig husarrest gemon att leka med skotkärran på vägen... FÖRBJUDET!
I morse lyckades dom laga åt sig husarrest genom att cykla med gubbens cykel. Det e också förbjudet och det vet dom...... Längtar till den dagen då de 2 äldsta slutar göra sånt de vet att de inte får göra. E så trött på att tjata om samma saker 1000 ggr dagligen............. Älskar mina 4 vildar men de testar gränserna för mycket ibland. O då känns allt motigt.
Dags för en kopp kaffe o en bra bok tills gubben kommer hem :-)
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...