torsdag 10 juni 2010

Första veckan sommarlov

En vecka har barnen nu haft sommarlov, eller nästan en veckan. Rätt bra har det gått, men lite jobbigt. De 2 äldsta är ju rätt rastlösa, o barnen grälar mycket då dom e tillsammans hela dagarna. Men vad kan jag annat än gå in o medla fred........
Skolavslutningen gick bra. Blev lite långtråkigt för minstingarna eftersom det tog så länge. Men jag så det viktigaste (den delen som berörde lågstadiet) och gick ut med minstingarna då högstadiedelen tog vid. Eftersom Dalsbruks skola nu e en skola för klass 1-9 så hade dom gemensam avslutning.
Båda storpojkarna hade rätt bra betyg.
Har varit en rätt varm vecka. Nästan dagligen har jag varit på promenad med barnen.
I tisdags var jag o de 2 äldsta på familjekväll med föräldragruppen. Vi var till Kasnäs, där vi besökte Blåmusslans naturrum, grillade korv, spelade minigolf, kastade jättefrisbe, åt glass mm. Vi hade skoj, men jag märkte nog på den äldsta grabben igår att han var trött o det var ett brott i rutinerna. han e så känslig för sånt, gullegossen.........
Igår va en urjobbig dag. Ingen av barnen lydde mig alls. och redan vid 12-tidan på dagen började man smått vänta att det skulle bli läggdags för barnen...........
Sen blev dom lugnare då gubben kom hem från arbetspraktiken, konstigt nog.
Hade också ett intressant samtal med den lärare som nu e vice rektor på skolan om äldsta gossen, och hur hans skolgång ska skötas nästa läsår. Vill inte gå in på vad här, men det var en bra lösning. Kanske jag senare skriver vad det gäller, eller så inte. Har råkat ut för en del saker som gjort att jag blivit försiktig med vad jag skriver i bloggen.
Finns dem som tolkar vad jag skriver på sitt eget lilla vis. Det jag skriver i bloggen e min syn på saker, o jag skriver saker bara för att avreagera mig.
En del saker jag skriver i ilskan eller så, ska man inte ta på allvar. Då jag blir arg vet jag inte vad jag säger, eller i detta fall skriver.
Nu ska jag fara ut o njuta av solskenet på balkongen med en bra bok eller skriva lite brev. Ligger efter ännu, but I am working on it :-) Dagarna bara rusar, o man hinner inte med allt.
Ha det bra. Kram !

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...