lördag 14 augusti 2010

O en till paus.....

Har igen haft en paus. Händer inte så mycket här nu innan skolan/dagis börjar. Försöker få lite bilder från Särkänniemi på bloggen, men det vill icke......
Lyckades få en bild av Delfinariet o HalfPipe, grejen som gubben provade. Tagen från Näsineula.
Ännu söndag o måndag till, sen e sommarlovet slut. Dottern väntar ivrigt på att dagis ska börja medan de äldsta 2 skulle vilja att sommarlovet sku hålla på länge ännu. Gubben började skolan igen efter arbetspraktiken i måndags.
I förra lördag hade vi ett åskväder som drog förbi lika hastigt som det kom upp. Men under den stunden blixtrade det om bara attan.
Idag har det varit ett konstigt grått o tungt väder. Få se vad kvällen o natten för med sig.
Gubben var med kompisen på ett par öl i förra lördags o idag har han igen försökt få gubben att komma på öl. Gubben säger att han inte vill eller kommer att fara, så få se nu.... Han har sagt förut så o, och ändå farit (för att han samtidigt velat o inte velat fara) Själv hoppas jag att han inte far, men.......
Brevhögen minskar. O så har jag läst. Nu e det Harry Potter-serien som jag läser igenom. Dottern o pojkarna fick ett antal böcker igen från sin bokklubb i fredags. Så jag hoppas det börjar komma som det ska nu utan att jag flera ggr (behövde ringa 3ggr dit...)
Dammsugaren sa upp kontraktet i torsdags, så nu har vi nästan fattat beslutet att vi köper en ny dammsugare. Ingen vits att hålla på och reparera en dammsugare som ändå inte kommer att hålla. La in en beställning på ett par filmer här också i fredags. Det e filmer jag haft som VHS som man inte kan se mer. Bla Armageddon, Evolution o Pirates of the Caribean.
Ha det så bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...