söndag 1 maj 2011

Påsken, AmericanCarShow o Vappen




































Så har det då varit påsk o Valborg.

Har firat dessa hemma med ett undantag.

Påsklördagen tog vi bilen till Salo. Från Salo tog vi tåget till Helsingfors för att gå på American Car Show som ordnades i mässcentret. Var otroligt fina bilar. Har 3 biltokiga söner, o en dotter som älskar "Bubblor"

Tågresan gick bra. Barnen var rätt lugna. De visste inget på förhand :-)

O alla barnen uppförde sig bra då vi var på mässan. Tog en hel del foton, men lägger här nu några av mina favoriter. Som minne köpte vi kepsar till de 2 äldsta sönerna, t-shirts till de 2 minsta. Jag köpte ett armband med första bokstaven i barnens förnamn.

På påskdagen var vi till mina föräldrar på påskmiddag. På morgonen hade "påskharen" lagt påskägg i barnens rum.

Påskannandag gick lugnt till, vi var bara hemma.

På fredagen tittade jag lite på det kungliga bröllopet från England, då prins William gifte sig med sin Kate.

Valborgmässoaftonen gjorde vi inget speciellt. Var lite konstigt väder efter en vecka med varmt väder, kallt o hagelskurar :-/

Idag har vi också bara varit hemma. Ätit munkar, druckit mjöd, läst, tagit det lilla lugna.

Nästa söndag firas Morsdag i Finland. Och sen är det inte länge tills barnen har sommarlov.

Ha det bra. Kram

1 kommentar:

Vällingbytomten sa...

Härligt att höra om era påskägg till barnen,kul att någon fortfarande följer gamla traditionerna.TIO POÄNG för det!

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...