torsdag 15 november 2012

Är så less på regn.....

Ett ljus jag tände för en ängel
Är så less på detta gråväder. Brukar inte ogilla regniga dagar, men efter veckor med regn, regn o åter regn börjar jag vara less. Inatt har det kommit runt 15mm med regn. Och det på en kort tid under natten. Är så less på regn.
Jag vill ha snö!
Dagarna rullar på. Fullt upp med barnen, 
I lördags var vi till Salo efter dotterns nya glasögon. Samtidigt passade vi på att föra en del kläder mina 2 äldsta vuxit ur till min äldsta syrra. Och så gjorde vi ett besök hos min äldsta systerdotter. Första gången vi hälsade på hemma hos henne i nya bostaden. 
I söndags firades Fars dag. Maken uppvaktades av barnen med presenter o kort. 
Och i söndags lossnade en skalmen på dotterns nya glasögen då vi satt och åt......... Så där bara. Så det var blev att ringa och fråga att vad är nu det här?
Nya skalmar skall hon få, men det tar ett par veckor. Så hon får ha sina gamla till dess.
Var också till mina föräldrar och uppvaktade min far i söndags. Yngsta syster med sitt charmtroll var också där :-)
I tisdags var jag och de 2 andra som pluggar via video från Kimito till skolan i Pargas. var mera kul att sitta o prata med studiekompisarna i bilen än det var att sitta o höra på föreläsaren. och det var första gången jag fått den känslan under den här tiden jag studerat....
man fick känslan att föreläsaren inte förberett sig alls innan hon kom in igenom dörren för att föreläsa. Var jobbig föreläsning fast det var ett sånt ämne som borde ha varit roligt. Hon fick ämnet Sång och musik att vara tråkigt...........

Medan jag gnällt över gråväder så ser det ut som om det skulle sluta regn för idag... Heja Solen! 
Nu ska jag sluta för denna gång. Ska njuta av en kopp kaffe och ett tyst hus innan jag tar itu med en del saker jag måste få gjort idag :-)
Ha det bra. Kram!

2 kommentarer:

Vällingbysanta Claus sa...

Man ser tyvärr inte dina bloggtexter pga mörk text mot mörk bakgrund:-(

Vällingbysanta Claus sa...

ha en trevlig helg maria

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...