fredag 14 december 2012

10 dagar kvar till Jul

Första snön
Vintern har kommit till Dalsbruk. Har väl en ca 30cm snö om inte mera. Min cykel har jag fått ge upp till förmån för en sparkkälke.
Går bra att åka kälke där det inte är sandat.
Jullov har jag, Skolan börjar igen i Januari.
Om tio dagar är det jul, och för oss blir det definitivt inte en vanlig jul......
Tänker inte säga mera i det här läget ;-)
Bilden är från november då första snön föll, men rätt lika ser det ut nu också då man tittar ut från fönstret.
Gillar snön, gör mig piggare. Tycker dock inte om halkan som följer med snö och kyla.
Äldsta grabben var hemma 4 dagar med feber, idag är han i skolan och hoppas det räcker med sjukdomar ett bra tag framåt nu....
Nästa vecka har man 2 julfester, först yngsta gossens julfest på dagis på tisdagen, sen skolbarnens julfest på torsdagen.
Nu ska jag lägga en maskin tvätt att snurra,
Ett kort inlägg, men ett livstecken från mig. Ha det bra!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...