måndag 31 december 2012

Ännu ett år snart slut

Tangokungen 2012 Pekka Mikkola

 Ännu ett år har snart nått sitt slut.
2012 har varit ett rätt hyfsat år. Jag började studera, jag fick en liten systerson till.
Vi gjorde en fin resa med svärföräldrarna till Norge och julen firade vi med en julkryssning till Riga. Därifrån bilderna jag använt.
Min 96åriga gammelmoster dog i december, annars ett rätt bra år. Och så har vi haft magsjuka 2ggr i år....
Julen ja....
På julaftonens morgon fick barnen varsin julklapp att öppna. Sen var det dags att göra sig klar att åka till Silja Terminalen i Åbo.
Julaftonen klo 14 avgick Silja Europa från Åbo med destination via Åland till Riga.
Julafton åt vi ett gott julbord och tog det bara lugnt.
Lyssnade på bra musik. På juldagen efter en stadig frukost gick vi av båten för att stiga på en buss för att ta en guidad rundtur i Riga. Vi fick se de gamla delarna, och jag måste säga att Riga är en otroligt vacker stad. Jag skall definitivt tillbaka dit :-) 2½ var vi i Riga, och man hann se mycket, men det vi såg gav mersmak. Ombord igen slappade vi, och när båten avgick satt vi och åt mat. Yngste sonen kräktes på natten, vilket ju inte var så trevligt, men följande morgon var han så pass pigg att han orkade dansa med Mumin trollet och Lilla My innan det var dags att åka hem till vårt eget hem igen. Väl hemma öppnades de sista klapparna och vi all bara njöt av att vara hemma.
Torsdagen var en vanlig vardag, men gubben var ledig. På natten till fredagen kräktes dottern, jag, mellersta gossen och äldsta gossen i nämnd ordning..... Så de senaste 2-3 dagarna har gått åt att bli frisk från det.
Idag är det som sagt årets sista dag. 2012 var året världen skulle gå under. Ännu finns vi kvar.
Idag är också på dagen 18år sedan jag och maken min förlovade oss. Min kusin fyller år, likaså min yngsta systerdotter.
Sen får man se vad 2013 för med sig
Nu ska jag gå ut med mina 2 äldsta och tända ett par jättetomtebloss :-)
Ett gott slut på 2012 och önskar er att GOTT NYTT ÅR! inför 2013
Kram o ha det bra
Silja Europa

Finlands ambassad i Riga


Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...