söndag 23 december 2012

En dag kvar till jul :-)

Julgranen på berget mittemot Gamla verkstaden
En dag kvar till julen. Spännande, spännande :-)
Hela familjen bubblar av förväntan, och tyvärr måste jag erkänna att barnen är mer upp o ner än vad de vanligen är....
Idag ska jag packa. Julklapparna :-)
Brukar alltid göra det kvällen innan julafton, då barnen lagt sig. Höra på en fin julskiva och packa julklappar. 
Känner en viss julstress, men på ett bra sätt.
Julmaten är det någon annan som fixar iår, så den stressen slipper jag. De år vi firar jul bara i vär egen familj känner jag mig lugn. Man behöver inte ta sån stor stress över att man igen ett år struntat i "Stora julstädningen"
För mig är julen en tid då man skall vara med de sina, jag struntar i alla måsten som finns kring julen. 
Jag saknar mommo, jag saknar V, jag saknar fammo, faffa o moffa och mina andra kära som nu firar jul i himlen. De är med oss i hjärtat, även om de inte finns bland oss längre. Tankarna går också till min mammas mosters familj. Gamlamoster dog på onsdagen, 96år gammal.
Som jag sa, julen är en högtid man ska vara med sin familj.
Tar avstånd från den kommersiella köporgie som julen tyvärr förvandlats till. Jag köper julklappar till barnen, men jag köper inte svindyra telefoner, datorer, tv.n mm till dem.
Nu önskar jag er alla en riktigt GOD JUL!
Ha det bra. Kram!


Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...