lördag 19 januari 2013

En vanlig men ovanlig lördag

Idag är en helt vanlig lördag, men ändå ingen vanlig lördag. För det första är gubben på jobb idag. Han hamnade iväg i morse till ett ställe som hade problem.
Och för det andra skall jag o gubben ut o höra på ett lokalt band som spelar på Strandhotellet idag. Om inget hinder kommer emot det vill säga. Jag vågar inte ropa HEJ innan jag är över bäcken, men lite förväntansfull o pirr i magen har jag. Blir det att fara ut, så är det första gången på 6år! som jag o gubben har barnvakt en lördagkväll för att få fara ut o ha roligt.
Sist var på en firmafest, och med H en gång på karaoke i Åbo. Några kryssningar har vi också gjort på tumanhand, men jag tycker inte de räknas.
Annars har inte så mycket hänt. En vanlig vardag rullar på igen. Barnen går i skolan o dagis, jag har jullov till tisdag.
Lite Riga bilder igen som dekoration i bloggen :-)
Det är dessutom rätt kallt ute nu, var -21*C imorse då jag steg upp, nu är det "bara" -14*C
Nu ska jag fortsätta med det jag höll på med, spela ett spel på Facebook som jag blivit fast i :-)
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...