tisdag 9 april 2013

Tisdag, skoldag

Motionshallen i Dalsbruk
 Så har vi tisdag idag.
Hade en jättebra dag i lördags då jag var med mor o far till Åbo. Var bla till Ikea, Skansen (köpcenter i Åbo), och sen var vi hemma hos lillasyster och hennes goa busunge :-)
Var OTROLIGT skönt att få gå i affärer i lugn o ro. Köpte inte mycket, en skål, lite brevpyssel, en par nya hörlurar till min mp4, ny datamus....
Men ändå. Att bara få gå i egen takt, få koppla av.....
Mina barn var hemma med gubben min, bra hade det gått även om äldsta gossen varit ilsken som ett bi över att inte han fick följa med. Men.. Någon gång måste en mamma få lugn o ro också.
Fabriksområdet i Dalsbruk
I helgen fick vi snö...... På söndagen kom några cm snö, och igår kom lite snö också. Gillar snö, men nu börjar jag bli less på den. Vill ha blommor, lite värme. Hoppas dock på en varmare sommar i år än den ifjol... Inte bara regn o regn o regn, men inte heller stekheta dagar då solen gör sitt bästa att få mig galen.
Lagom regn, lagom sol, lagom värme :-)
Jag och maken såg filmen Hobbit i helgen. Den var lika bra som Sagan om Ringen triologin.
Har lovat mig själv att jag efter att jag sett den tredje delen i Hobbit triologin (för en triologi är det) så skall jag läsa boken. Har några andra böcker "före i kö" som jag skall läsa först :-)
Nu skall jag ta och "försöka" göra någon nytta i detta hushåll.... Ingen ork trots att jag sov bättre i natt än vad jag sovit på länge......
Ha det bra! Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...