lördag 22 augusti 2009

Lite bättre...........

Saker o ting e lite bättre mellan gubben o mig. Men vi har nog ännu att reda ut. Roten till problemen ligger i att en kärring i vintras/våras påstod att gubben inte var pappa till våra barn.(se etiketten skitprat) En vilt främmande kärring. O det har sen gjort att vi sagt o gjort saker som växt o växt. Och så har vi gjort det misstaget att vi inte pratat om jobbiga saker, utan "sopat skiten under mattan". Tur att att jag blev förbannad i tisdags o att gubben förstod att det låg annat bakom.
Vi har som sagt pratat o pratat, o försökt att hitta det vi hade innan kärring prata skit.
Vi vill ju ha varann o hoppas att vi hittar tillbaka dit vi var förut. Inte vill jag o gubben ha ett dåligt förhållande då vi varit som nyförälskade i 16år.
Hela sommaren har varit lite upp o ner, man har inte haft tid att känna efter hur man egentligen mår. Gubben fick mig att fatta att jag har någon sorts kris. Har lite tappat bort mig själv i denna villervalla som rått under sommaren. Men vi vet var vi står o vi ska kämpa. Finns ett filmcitat som jag på ett vis tycker passar in:
"Har man fått löss i pälsen så får man väl göra något åt det"
Taget ur Ronja Rövardotter. Men, nu ska jag laga middag o sen väntar bastu på kvällen. O gubben o jag ska kolla på filmer efter att barnen lagt sig. Mysigt att ligga bredvid gubben o kolla på en riktigt bra film :-)
Ha det bra o så hörs vi igen :-) KRAM

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...