torsdag 20 augusti 2009

Första skolveckan nästan avklarad

Jaha......den första skolveckan efter sommarlovet är nästan avklarad o det har gått bättre än jag trodde.
De två äldsta grabbarna har kommit punkligt hem från skolan fast de ensamma tagit sig till skolan o hem. Följde dem till skolan o hem den första dagen.
Hoppas det håller i sig.
I morron ska gubben med en kompis o spela golf. Det e första gången för gubben. O jag hoppas han inte blir biten av det. Prova får han nog, men.........
Jag har absolut inget emot gubbens kompis men tycker att min gubbe just nu ägnar sig mer åt sig själv o kompisen än sina egna barn.
I tisdags var gubben med kompisen ut o fiska. Inget fel med det i sig. Gubben for klo 8 på morgonen........Och kommer hem klo 12 på natten! Det fick mig att reagera. Jag skrek åt gubben o hela dagen gick jag o var skitförbannad. Nu inser jag att vi båda gjorde fel. Jag skulle inte ha fått skrika åt gubben o gubben skulle ha borda meddela åt mig att han blir sen.
Visserligen sa han att han kommer att vara hela dagen borta, men för mig e det att man kommer på kvällen typ 6-8-tiden, inte 12 på natten.............
5-tiden på e.m skickade jag meddelande åt gubben att jag far på promenad med barnen ner till affären. Då meddelade han att OK. Bra med det, o jag trodde att han snart skulle komma hem, men fel hade jag.
Tycker att den senaste tiden har jag o gubben smått glidit isär. Han pratar inte med mig som han gjorde förr. Vi e för mycket föräldrar, håller på att glömma oss, vårt förhållande. O just nu känns det som det bara e jag som skulle vilja ändra på det.....
Ok gubben var isolerad 4 veckor i somras då han satt med benet i paket. Men han behöver väl inte smita undan sitt ansvar för barnen. O jag vill ha lite tid med gubben jag o. E jag en egoistisk bitch? Eller har vi bara extremt dålig kommunikation just nu?
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...