lördag 10 april 2010

Lite om resten av påsken ock annat

Har haft en "lite" slö dator på sistone...........
Det plus brist på ork e osaken till att jag lämnat obloggat en vecka nu.
På påskdagen var vi på påskmiddag till min mormor. Var trevligt. Vi var inte så många. Det var jag o familjen, mina föräldrar och min ena kusin med fru. Och deras urgulliga hund! Man blir riktigt sugen på en egen hund då man ser den hunden..............
Nu har då veckan gått med barnen i skolan o dagis. Dagarna rusar förbi, man hinner inte med. Gubben min har kärrat in ved i källaren för nästa höst/vinter/vår. Och lägger han in ved under balkongen att torka i lugn och ro där.
Idag har jag en förmorrad huvudvärk, som kommer från min nacke. Den e spänd som en fiolsträng :-( Fick troligen kallt om nacken igår då jag var ut på en härlig men blåsig cykeltur.
Idag har minstingarna stegring, de 2 äldsta e ute o leker i ett otroligt vackert vårväder o gubben e med kompisen och golfar. Har trots huvudvärken fått huset städat, med hjälp av mina 2 äldsta gossar. Ska ännu försöka få bakat bröd, men det får nog bli med min bakmaskin det idag. Tvätt ska jag lägga en maskin att snurra snart. Tack o lov att vi har en torktumlare. Skulle inte bli mycket av att hänga tvätt med min nacke..........
Lillkillen har lyckats tappa bort sina tre nappar...... Men han somnade utan napp nu...... Kanske det äntligen börjar bli dags att säga tack och godnatt till napparna.............
Annars har det inte varit så mycket nytt på G i vårt hus. En dag i taget..... Kan man annat......?
Hoppas alla har en bra dag o helg. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...