fredag 23 april 2010

Mot det bättre.........

En jobbig period verkar vara förbi, men en annan tar vid. Men på ett positivt sätt. Gubben fick igår veta att han sluppit in på kursen han sökt till. Vilket vi trodde att han inte gjort efter diverse om o men. Så fr.o.m den 3 maj sitter gubben på skolbänken igen. Det blir jobbigt för gubben att börja pendla alla dagar, och det kommer att bli tungt för mig att ha alla barnen igen, men what the heck. Det e inte första gången.Behöver jag säga att både gubben och jag e lättade att den här pärsen e över, o ser nu fram emot en annan utmaning. Nästa steg e att jag på allvar tar tag i mitt jobbsökande. Har som jag kanske tidigare nämnt lite funderingar på att börja studera jag också, men hoppeligen skulle jag få det på distans............. Och jobba samtidigt. Många som gör det. Jag hoppas på att hitta ett jobb som jag skulle kunna sköta antingen hemifrån, eller då på orten jag bor på. Lite rädd för att barnen måste vara långa dagar i dagis eller ensamma hemma (de 2 äldsta) e jag lite orolig för. Men vilka föräldrar e inte det då de börjar ha barnen så stora att det e dags för dagvård/skola/jobb.........?

Igår var jag på föräldraträff med föräldragruppen. Vi var på kommunens konditionssal. Var urkul, men behöver jag säga att jag har ont i nackmusklerna idag.......? Hade lite ont innan, och fast jag försökte vara försiktig så............ Gubben var med dottern på ett jippo på dagis för föräldrar o barn. Så alla mina pojkarfick vara hemma med mina föräldrar, och bra hade det gått.

Annars en rätt vanlig händelselös vecka. En dag i taget mot nya äventyr. Det går sakta men säkert mot det bättre........................... Hoppas alla har en skön helg! Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...