söndag 4 april 2010

Lite om Påsken så här långt

Påskdagen redan......
Har vart en fin helg såhär långt fast det såg hotande ut först. Gubben fick efter mycket om och men reda på att han inte slapp in på kursen han sökte till. Och gubben deppade ihop totalt. Var några dagar här som han inte gjorde just annat än stirrade in i väggen, fick vredesutbrott för minsta lilla osv. Obs! Sammanbrottet hade inget med mig eller familjen att göra! Nu ser han lite ljusare på saker, och försöka komma upp ur gropen. Så dåligt mådde gubben i fredags att jag var nära på att ta honom till en läkare.
Vi har nu 3 dagar i rad varit på promenad hela familjen då det varit så fint väder. Idag regnar det......
Igår hade vi tv-middag. Vi åt tortillas och såg på en Disney-film. På eftermiddagen kom en granne och bad gubben om hjälp med att skotta grus.
I morse hade barnen som vanligt påskäggsjakt i huset. Brukar vara "påskharen" som gömmer påskägg på diverse ställen under natten :-) Till middag blir det som nästan alltid på påsken en stek, memma (ingen påsk utan memma) och vanliga ägg. Brukar inte ha så mycket andra traditioner under påsken, men just påskäggsjakten, memman och ägg e det som gör min påsk :-)
I morron skall vi till min mormor på påskmiddag.
Hoppas alla har en fin helg och GLAD PÅSK!
KRAM!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...