tisdag 30 mars 2010

Lite om gårdagen

Igår var vi till Åbo, jag,gubben o minstingarna, för dotterns ögonkontroll. Dottern var inte speciellt samarbetsvillig, tack vare att hon var, o e ännu förkyld. Sen hade dom glömt säga att hon skulle ha 2 veckors dropp-paus före besöket.......... Så... Nu ska vi på nytt besök om en månad............
Men, vi hade en fin dag i alla fall. Vi for först in till IKEA :-) Mest för att vi skulle äta där, deras köttbullar e GUDOMLIGA! MUMS!
Sen gick vi runt och såg. Såg lite på sängar, borde i nåt skede skaffa en ny säng. Men det blir inte i den närmaste framtiden. Köpte lite nya köksgeråd, har fått slänga en del visplar o slevar som gått sönder. Har varit nöjd med de husgeråd jag köpt från Ikea tidigare. Jag o gubben såg på några otroligt snygga skålar i rostfritt. Dem kommer vi också någongång att skaffa. En ny wok-panna köpte jag och en liten kista i tyg som jag kommer att lägga brev i.
Sen for vi till det rätt nyöppnade Gigantti (El-giganten) Megastore mittemot Ikea. Var stort, massor av grejs. Men otrevliga expediter....... Så vi for till ett annat Gigantti o kollade istället.
På vägen hem for vi och hälsade på min mormor. O så for vi och hämtade de 2 äldsta som varit hos mina föräldrar efter skolan tills vi kom.
Nu sover lillkillen, mellankillen e ute, äldsta killen kom just hem från skolan, dottern pusslar o gubben for till affären. Har inte gjort mycket idag. Har en maskin tvätt på att snurra, en maskin disk diskad, och så har jag bakat ostbatong. Kommer att bli brevskrivning ikväll om inte gubben hittar på att vi skall kolla film hela familjen. Har varit lite prat om det idag.
Ha det bra, kramar till allihopa!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...