söndag 28 mars 2010

Och så var det söndag.........

En rätt så händelselös vecka.......
Det e orsaken till att jag bloggar nu först. I måndags var jag på föräldrasamtal med mellangrabbens lärare. Kom inget överraskande fram, och inget negativt heller.
På tisdagen hände inget speciellt, förutom att min storasyster fyllde 38.
på onsdagen var jag ut på en skön promenad, då det var så otroligt vackert väder ute.
På torsdagen fick gubben reda på provsvar från blodprov o datatomografi. Allt normalt, ingen njursten längre. Vilket var en lättnad att få reda på.
På fredagen inget speciellt.
Igår lördag så var min brorsa hit för att få bakluckan svetsad (gubben min har en svets). Med sig hade han 4 av sina barn, så barnflocken i huset ökade en stund med 100% :-) Barnen tyckte det var roligt. Gubben for på kvällen ut på baren ensam för att ta en öl. Han kom hem vid 2tiden, inte nykter, men inte heller så onykter som han brukar då han varit med kompisen sin på bar. Hoppas bara gubben inte börjar springa på baren varje helg igen....... Skräcken finns där..........
Så nu e det "sköna söndag" med en gubbe som ligger bakfull på sängen, otroligt jobbiga ungar, o regn ute............ Har redan ett halvmeters dike precis på infarten till gården som vattnet rinner igen eftersom det inte slipper igenom vägtrumman :-(
Själv e jag på dåligt humör av ovannämnda orsaker. De 2 äldsta skulle vilja ut och leka, men....
Den äldsta har hosta. Och släpper jag ut dem o leka far de och leker i det där förmorrade diket som vi har på gården, blir blöta o så e dom sjuka..........
Bättre då att de är inne.
En kul sak e att flera o flera av mina brevvänner kommer med på Facebook :-) Hittade en brevvän från Norge idag där.
Imorron ska vi med dottern på ögonkontroll till Åbo. Hoppas jag denna gång får gubben med till Ikea. Vill och se på något, inte köpa, bara se. Men knappast............................
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...