tisdag 9 mars 2010

Vilket väder!

I helgen var det otroligt vackert väder ute! Soligt o skönt.
På lördagen var jag, som jag skrev, på dåligt humör. Så pass att gubben efter maten "jagade ut" mig från huset på en promenad. Medan jag var ute passade han barnen o bakade ut bröden jag hade på jäsning. Kändes mycket bättre efteråt, man fick frisk luft o inga ungar som tjatade "mamma, mamma, mamma...... " *skratt* Hade kameran som sällskap. Man vet aldrig när man hittar nåt vackert eller roligt att fotografera
På söndagen var vi hela familjen ut på promenad. Var lika vackert väder på söndagen som på lördagen. Då vi kom hem hade någon kört ner rejält i ett dike med snöskoter. Ingen såg vi men skotern var helt skrot..... Det kör många snöskotrar här på vintrarna, o dom kör inte sakta heller. På lördagen var det en 3-4 som gasade på för fullt när de körde förbi vårt hus kl 3-4 på natten.......
Igår var det mulet och blåsigt. Så vi var inte mycket ute. Höll på med tvätt hela dagen.
Nu e det bara jag o lillkillen inne. Gubben e i garaget o försöker, än en gång, fixa vår dammsugare. Nästan så jag hoppas att han inte skulle få den i skick utan vi skulle köpa en ny. Dammsugare e ju inte så dyra idag...... Samtidigt tycker jag jättemycket om min kära dammsugare o vill inte byta ut den...... Skitzo, jag vet......
Idag blir det att fortsätta där jag slutade med tvätten. Ska baka matbröd, o så ska jag försöka få huset städigt utan dammsugare. Efter att vi hämtat dottern från dagis o ätit mat, så blir det att ta itu med brevhögen. Har nu fått typ 2-3 brev om dagen bortskrivna. Så jag kommer sakteliga ikapp igen. Men var gång jag skrivit sådär så har det dykt upp något som gjort att brevskrivningen lämnat efter igen........
Solen skiner, fåglarna kvittrar o det känns som om vintern o våren nu kämpar. Tills imorron har dom väl lovat snö igen............
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...