söndag 21 mars 2010

Sen sist

Här e lite om vad som hänt sist:
På torsdagen var jag o gubben på föräldraträff. Och som vanligt var det jätteroligt :-) Temat den här gången var naturligt åldrande, men diskussionen spårade hela tiden in på andra (fräckare) ämnen :-)
På fredagen var gubben, jag o minstingarna till Åbo då gubben skulle på datatomografi. Nästa torsdag får han svaren. Vi var inte in till nå affärer, men var o åt hamburgare på vägen hem :-9
Igår höll gubben på o försökte få bort is, vatten o slask från infarten. Det e värsta platsen på vår gård..... Sen började han i samråd med grannarna bygga en ny ställning till postlådorna. Den nuvarande ställningen e så dålig att den troligtvis kommer att rasa ihop eller välta då snön smält.
Idag har hela familjen varit ut på promenad, men det var bara jag o barnen som kom hem. Gubben for till sin kompis en sväng. Äldsta gossen sitter mittemot mig o lagar sina läxor. Mellangrabben e på sitt rum o leker, dottern tittar på en film o minstingen sover i vagnen. Har varit en rätt skön helg fast det inte kändes så igår. Barnen var jättejobbiga, o hörde inte alls på vad jag eller gubben sade. Mot eftermiddagen lugnade det ner sig, så gårdagen blev en bra iallafall.
Imorron e det kvartsamtal med mellankillens lärare o skolgångsbiträde. Alltid lika nervöst. Hatar de samtalen, men så e det att ha barn....... Tror inte min mamma gillade att gå på dem heller *skratt* Man vet aldrig vad man får höra......
Ha det bra, jag ska börja laga mat åt min hungriga familj. KRAM!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...