lördag 6 mars 2010

O tiden fortsätter att rusa fram......

Lördag idag, solen skiner ute, man har en känsla av vår.
Och jag känner av att min depression gör sig påmind..... Roligt.......
Barnen har varit jobbiga, jag har försökt städa. Har den där roliga känslan igen att " vad e det för vits att städa då ingen ändå tycks lägga värde på det"
Roligt med en sån känsla........
Det e otroligt skönt att solen skiner o det e vackert väder. MEN jag har absolut ingen lust att klä kilovis med kläder på mig o minstingarna bara för att de skall få vara ute...... Skulle vilja fara ut o gå, men gubben håller på i garaget o städar. Något som måste göras eftersom vi nästan inte får bilen in dit nu.
O att gå ut o gå med 4 ungar o en barnvagn ensam på dåligt plogade vägar........ I dont think so......
Inte i mitt nuvarande humör. Har dessutom "den tiden i mån.." just nu så..........
Skall man måsta vara ute o göra snögubbar etc "bara" för att det e vackert väder? Tycker inte om alla måsten som finns. Dessutom får jag lätt huvudvärk o blir snöblind då solen skiner på snön. Har inga solglasögon som går på mina glasögon. O i nuläget har jag inte råd att köpa såna heller.
Ja ja..... Jag vet att jag e gnällig idag, men jag måste få ventilera mig lite. Har inget emot att gubben e i garaget nu, för det måste städas. De äldsta 2 hjälpte mig (ytterst motvilligt) att städa. Tycker inte det e för mycket begärt att de äldsta 2 lite hjälper till hemma. Det fick jag o mina syskon göra också (motvilligt).
Försöker lära minstingarna också att städa undan det de lekt med. Men..........
E det så i alla hushåll att det e mammor som måste veta var allt finns, för ingen annan tycks veta? Den frågan ställde min mamma många ggr, o jag har själv ställt den många ggr också....
Nu ska ni inte tro att jag e gift med en latoxe för det e jag definitivt inte. Min gubbe e bättre på att städa än jag, men jag blir så less på att ingen lägger värde på vad jag gör. Gubben e lika som jag, blir också retlig som en uppretad tjur om man stökar till där man just städat.
Nu blev dottern tvärilsken på mig bara för att hon inte fick ta sig en smörgås. Skall börja laga mat efter att jag "öst" ur mig, o eftersom det blir rester till middag idag, tar maten inte länge att laga. Men e man inne i 4-årstrotset så.....
Fick förresten boken "Genom dina ögon" av Stephenie Meyer slutläst i förrgår. Hur länge har jag försökt slippa igenom den.................. *skratt*
Nu läser jag "I de lugnaste vatten" av Viveca Sten och då den e slutläst ska jag läsa "I den innersta kretsen" av samma författare. E nu inne i en deckarperiod. Har en hel del böcker som jag inte hunnit läsa ännu.
Nu ska jag börja med maten. Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...