tisdag 2 mars 2010

Skönt att vara hemma igen :-)

Så e man hemma i vardagen igen då. Skönt!
Visserligen var det en skön vecka i Karleby också fast vi egentligen inte gjorde just någonting där. Var o handlade med svärmor på torsdagen. Skönt att få gå i affären utan barn o bara titta på sånt jag själv ville :-)
På lördagen begravdes då gubbens mormor. Var en fin ceremoni, men lite för stel för min smak. Det ligger mycket konflikter o gror under ytan mellan min svärmor o hennes 4 syskon. Men alla var under begravningen lugna o förenade i sorgen över modern. Trots att det bara var barnen med barn o deras familjer närvarande så var vi ändå över 40st på begravningen. O ändå var inte alla på plats. Mina barn skötte sig rätt bra, trots att jag emellanåt fick muta mina minsta med godis för att de skulle sitta tysta i tex kyrkan. En fin sak gjorde en av svärmors systrar. Hon o en del av hennes barn o barnbarn kastade ner rosor på kistan efter att det blivit nedlagd i graven. Tyckte det var vackert.
På söndagen åkte vi hem. Hade regn, slask o snö på vägen, men bra gick det. Tog en 7timmar som det oftast tar.
Igår började de 2 äldsta i skolan igen efter sportlovet. På kvällen gjorde vi hemlagad pizza, o jag o gubben fortsatte kolla på Lost på DVD. Kanske i fortsätter idag med det.
Idag började dottern på dagis igen, så det e bara jag, gubben o minstingen hemma nu. O så katten vår förstås. Han har nu de senaste dagarna varit på sin vakt att "inte lämnar ni väl med mormor o morfar igen?" Mina föräldrar brukar fara o kolla katten vår 2-3 ggr per dag då vi e borta. De kan inte ha vår katt hos sig, eftersom de har 2 katter själva som e hemskt revirmedvetna. (Vi har provat ha vår katt där.......... O lika dåligt gick det att ha syrran katt där.....) Så vår katt har det bättre hemma o sen då att de kollar flera gånger per dag.
Nu blir det att ta itu med sysslorna, så man får något gjort idag.
Ha det bra. KRAM!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...