söndag 18 april 2010

O tiden den rusar iväg.........

Redan halvvägs in i april......
Man hinner inte med. Har den här veckan haft 2 barn sjuka i feber, snuva o en envis hosta som inte vill ge sig. Det e minstingarna mina jag talar om.
Dessutom tappade minstingen bort sina nappar i samma veva som han blev sjuk. Vi har bara hittat en (iförrgår) men vi lade bort den. Han var lite orolig första natten, men efter 2 dagar slutade han fråga efter napparna, så nu använder ingen napp i detta hus.
På måndagen var jag o gubben på info-kväll till skolorna och fick information om hur det skll bli i höst då Björkboda skola, Ytterkulla skola och Dalsbruks skola skall gå samman till en skola: Dalsbruks skola. Fick den infon dom i det här skedet har, fick se vilka lärare barnen skall ha osv. För min mellangossebetyder det att de har 2 lärare o en klass. De får samma lärare de har haft i år o sen en som jobbat som lärare i Ytterkulla. Dessutom får han behålla sitt skolgångsbiträde :-) Minns inte hur många de blir på klassen, var det 25 eller nåt......
För äldsta grabben blir det en ny lärare, som dessutom varit min lärare då jag gick i 4:an. Dessutom får klassen ett skolgångsbiträde plus att han får ha sitt eget skolgångsbiträde kvar :-)
Tror nog att det skall gå bra, fast jag e en av dem somvarit emot denna skolsammanslagning. Men, men. Vi får hoppas på det bästa.....
Denna vecka har dessutom varit en vecka med otroligt vackert och varmt väder. Man riktigt kände våren i luften. Tranor, fjärilar, blåsippor, tussilagon mm hör till mina vårtecken som jag sett denna vecka. Var 2 dagar i rad ut på cykeltur med de 2 äldsta gossarna.
Nu i helgen har det varit rått och kallt :-/ Blåser som bara den gör det....
Har under denna vecka sysselsatt mig med att tvätta bort lakan, ylle etc. Igår fick jag ett ryck och hade en mindre storstädning. Tvättade golv o la nya mattor. Dessutom fick jag ett par maskiner tvätt borttvättade, bakat......... jag var en aning slut då dagen var slut. Efter bastu och en bra film sov man gott :-)
Idag skall jag skriva brev. Hoppeligen skickas de vidare dit de ska, trots att det just nu e flygförbud i Finland och större delen av Europa. Tack vare askan från vulkanutbrottet på Island.
Gubben ska hjälpa brorsan att laga hans bil idag. Så jag kommer vara inne med mina småttingar. Det e så rått o blåsigt ute. Våren, kom tillbaka........
Ha det bra :-) Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...