onsdag 29 december 2010

2 dagar kvar av 2010

Ännu 2 dagar kvar av 2010. Sen får man ännu en gång vänja sig vid att skriva nytt årtal.
Har inte hänt så mycket under min lilla bloggpaus. Hade en släng av deppighet före julen. Hittade min julkänsla först kvällen innan julaftonen.
Måndagen 20.e dec firade mina 2 äldsta pojkar julfest i skolan. Gubben for med dem, brukar vara ont om platser plus att minstingarna brukar bli trötta.
Sen var de ett par timmar i skolan på tisdagen innan jullovet började.
Jag o gubben gjorde julshoppingen dagen före julaftonen. Gubben var ledig den dagen, så det var första o enda chansen vi hade att shoppa julklapparna. Men vi hade pratat innan vad vi skulle köpa till barnen, vem som skulle få vad så det var inga problem.
På julafton körde gubben mina föräldrar till gravgårdarna i Kimito o Västanfjärd. Under tiden gjorde jag en sista finputsning inför julen o började förbereda kvällen julmat.
Efter att gubben kom hem väntade vi att gubbens föräldrar skulle komma. Barnen visste inget så de blev glatt överraskade då de dök upp :-) Dottern hade ett par dagar tidigare sagt att hon skulle skriva till jultomten att han skulle skicka farmor o farfar ner till oss på julen. Gullungen min.......
Efter en god julmiddag, blev det (för barnen en lång) väntan på tomten. Barnen fick en del julklappar, inga stora mängder, men de var glada över de julklappar de fick. Bästa med julen för mig är att se barnens glädje och förväntan :-) Jag fick brevpyssel (tack Aila), örhängen (Tack Anne), en klocka min pappa gjort (gemensam för gubben o mig), choklad mm. Tyckte det var en fin julafton, men tanken gick till min syster o hennes familj. Man blev o undra hurudan jul de skulle ha utan sin lilla V... Fick sen veta att de hade haft en fin jul i alla fall.
Efter att barnen lagt sig satt jag, gubben o mina svärföräldrar o småpratade o drack glögg.
På juldagen for vi alla till mina föräldrar på julkaffe innan mina svärföräldrar for vidare till Raisio for att hälsa på svärmors syster som bor där.
Kvällen ägnades sen åt att bara försöka smälta 2 dagars julmat. På kvällen ringer gubbens kompis o frågar om gubben kommer med ut på krogen.... På juldagskvällen...... Gubben såg på mig medan han talade i telefon med kompisen "Att e han klok...." Gubben for inte, han sa åt kompisen att det är ju jul, barnens jul. Efteråt var gubben smått irriterad (jag förbannad) på att gubbens kompis e en som j-a idiot. Undrar vad han tänker egentligen.........
På annandagen var gubben till sin kompis. Han skulle hjälpa till o dra upp en snöskoterliknade grej som nån kört ner i ett kärr.
Denna vecka rullar på nästan som vanligt med det undantaget att barnen har jullov o gubben e i skolan.
Nyåret firar vi hemma. På nyårsaftonen firar jag o gubben 16år som förlovade, min yngsta systerdotter fyller 9 o min ena kusin fyller 35 på nyårsaftonen.
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...